woensdag 29 juni 2011

De kleuterjuffen

Sinds ik zelf drie kleuters in huis heb, is mijn respect voor de capaciteiten van een kleuterjuf alleen maar gestegen. Hoe doen die dat toch? Je geduld bewaren met 24 tot 40 (!) kwetterende kleuters om zich heen. 'Ju-uf, die trekt aan mijn haar' of 'Ju-uf, ik stond hier eerst'.
En 'k moet zeggen, ze kunnen het, alle drie, de juffen van mijn kinderen. En ze kunnen veel meer dan hun geduld bewaren: ze maken kronen, geven de juiste taakjes aan de juiste kindjes (die klas moet ook nog proper de vakantie in), trekken foto's en zetten ze op de site, doen een klapke met de ouders, leren een liedje aan en alles met veel plezier.
Dus deden wij ook nog eens ons best: geen tekening (daar kregen ze al een stapel van) of een doosje kersen (dat was vorig jaar) maar een zakdoekdooshoes. 't Is niet het meest nuttige object, maar 't vermomd wel de lelijke verpakking van zo'n doosje. Het aantal snottebellen in zo'n kleuterklas wil je trouwens niet geweten hebben.


dit zijn de maten voor de stof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten