zondag 3 juni 2012

knofjeskleed



Wij zijn fan. Van Knofje. Al even. Knofje is schattig. En Knofje is leuk. Knofje is ook mooi (het interieur!). Een knofjes-DVD is het perfecte kadootje voor een zwangere mama.
Knofje was het ideale rustpunt in de dag toen de kindjes nog wat kleiner waren. Even gezellig lui in de zetel, tussen al het kweet-niet-wat-eerst-gedoe. Knofje leerde ons soms ook wat relativeren of kliederen. Nu wordt er wat minder gekeken naar Knofje, maar onlangs kwam hij nog eens te voor schijn, onze knofjes-DVD.


Knofje heeft ook grappige kleedjes aan. En sinds de aanschaf van mijn overlock, maakte ik er eindelijk eentje.
Het eerst knofjeskleedje was meteen raak!


Deze kocht ik onlangs op de rommelmarkt:


En dus was het kleedje in no time klaar. Die manchetten zijn superhandig! Gewoon kant en klaar. De kraag moest ik wel eerst knippen. Ik gebruikte hiervoor de uitleg van Mamasha.


Het is patroontje van een slaapkleedje met 'raglan'-mouwen uit een ottobre van 2009. Ik maakte nog niet zo heel veel uit ottobre, maar wat ik maakte paste wel altijd heel goed. Ik vind de stoffen die ze gebruiken echt lelijk, maar de patronen zitten wel goed in elkaar. Het is dus een beetje een kunst om naar het model/patroon te kijken en niet naar de stof.


en ons Babetteke voelt zich helemaal knofje. Zeker met een bijhorende knofjesstaart.


1 opmerking: