woensdag 5 februari 2014

tussen rood en oranje

Mina dotter maakte een kleedje in de vosjesstof.
Ze bezit de kunst om het juiste stofje met het juiste patroon te combineren.
Naaien op zich is een leerproces, maar de kunst van het combineren (stof-patroon) evenzeer.
Zoals ik het kleedje in de Knippie zag, zou ik er nooit voor gevallen zijn.
Maar voor haar versie absoluut wel (de zakjes!).
Ik maakte hetzelfde kleedje (daar dient uiteindelijk al dat geblog toch voor hé).


 





En toen mocht ze weer gaan krijten op straat. 
Met haar nieuwe blinkerschoentjes.
Die eigenlijk bedoeld zijn voor in de lente. 




17 opmerkingen:

  1. Het stofje is soms ècht de blinker van het jurkje dat het in de Knippie, met een minder stofje, niet overkomt en bij iemand anders wel hè.

    Ik vind het een supertof jurkje. Vrolijk stofje en dat vestje en maillotje passen er perfect bij.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi dat jurkje en dat stofje maakt het helemaal af :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonder Mina Dotter zou ik ook nooit voor dat modelletje gevallen zijn. Maar zie, twee versies passeerden intussen mijn scherm en ik vind ze allebei prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tweede versie van dit jurkje, tweede keer dat ik denk "o, die moet ik ook maken".
    Schitterend, met die appeltjes! Tekende je zelf de mouwtjes? Ik zou begot niet weten hoe eraan te beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, in de knippie staat ook een versie met lange mouwen. Ze zijn wel nogal smal.

      Verwijderen
  5. Mooi, ik hou van de versie met mouwtjes! Ook al was de Minda Dotter versie ook prachtig! Horen die lange mouwen bij het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha eindelijk nog eens een cozette-creatie en alweer wat voor 1. We begonnen je al te missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. supermooi kleedje en zo een mooi stofje!
    welk patroontje is het juist?
    http://mumendemiekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo tof, de lange mouwen versie! Nu ben ik weer geïnspireerd!
    En merci voor de complimentjes :).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind dat gij die kunst van het combineren toch ook al aardig onder de knie hebt zenne! Heel mooi alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja uit welke knippen komt dat patroon, heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Cozette! Wat maak je mooie dingen! Je krijgt van mij een Liebster-Award. Kijk maar op http://mademoisellefresita.blogspot.be/2014/05/een-lijstje-op-vrijdag-11-vraagjes-die.html

    groetjes, Mademoiselle Fresita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin cetak buku murah wish you deign to visit my website, thank you :) cetak buku umroh haji

    BeantwoordenVerwijderen