donderdag 19 januari 2012

lekker warm

Als het donker wordt, dan krijg ik een drang om te breien. Het echte 'hand'werk, zo in de zetel nog wat bezig zijn. Liefst gewoon, zonder een boekje en 't moet ook vooruit gaan. Wol koop ik meestal zonder doel, gewoon als ik het tegen kom, zoals ergens in december in de Wibra (!). 't Was eigenlijk de eerste keer dat ik er kwam. Veel brol daar, maar door die wol was ik direct gecharmeerd (wat niet snel gebeurd bij wol in zo'n soort winkel). De dikte, de kleur, de prijs en het % wol deed mij 2 bolletjes kopen.
En 't werd een muts voor Babette, een goeie dikke warme muts, met aangenaaide sjaal waardoor ze goed op blijft. Eerst wel wat geprutst, 'k wou eerst een ronde muts breien, maar bij het minderen raakte ik in de knoop met de rijstpapsteek (één rechts, één averrechts). Doordat het zo dikke wol is, werd dit heel zichtbaar. Dus nu is het eigenlijk 1 rechte lap van ong. 46cm op 20cm in de rijstpapsteek en 1 sjaaltje van 8st in de ribbelsteek. De lap vouw je dubbel en naai je dicht, dan naai je onderaan het sjaaltje eraan.
Voila een warme muts voor ons (toch nog een beetje) kleine meisje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten